Poslední dobou se na mně obracejí někteří klienti s dotazem, co je to ten Home staging a proč by měli doma měnit polštáře a přesouvat nábytek. Je pravdou, že Home staging se začíná používat už i v Čechách, tak se pojďme podívat, o čem je vlastně řeč.
Hlavním cílem Home stagingu je připravit nemovitost k prodeji a udělat z ní atraktivní zboží, aby zájemci byli ochotni za ni zaplatit odpovídající cenu. Pozor, nejedná se o zakrývání a maskování závad, k tomu tato služba opravdu neslouží.
Jak to tedy funguje? Před samotným nafocením se Vaše nemovitost připraví tak, aby vynikly její možnosti a potenciál, aby byl zdůrazněn její prostor, ve kterém si zájemci snadno představí svůj vlastní domov.
Odstraníme všechny doplňky a věci osobního charakteru a vše, co bychom mohli nazvat nepořádkem. Z předsíně zmizí boty z podlahy a kabáty z věšáků, z kuchyňské linky špinavé nádobí a hrnce ze sporáku, z koupelny odneseme šampony, parfémy, ručníky a děti z vany. Ano, mnohým z Vás to připomene předvánoční úklid nebo blížící se návštěvu tchýně. A tak je to správné J.
A proč to všechno dělat? Nejvíce kupujících vyhledává nemovitosti na internetu a první, co uvidí, jsou fotografie. Dříve, než přijdou na prohlídku, je potřeba je zaujmout právě fotografiemi, zkrátka udělat dobrý první dojem.
Jaké jsou největší výhody Home stagingu a co Vám to přinese?
Říkáte si, jestli není investice do Home stagingu zbytečné vyhazování peněz? Určitě není, taková investice se vrátí v podobě vyšší dosažené ceny a vždy Vás to vyjde levněji než postupné snižování ceny kvůli nezájmu kupujících.
Home staging samozřejmě nespasí všechno, je potřeba nastavit kupní cenu přiměřeně trhu a dodržet další postupy a pravidla při prodeji nemovitosti.